مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-12اقتصادي

بازار هنر در شهرستان های گیلان راه اندازی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از راه اندازی بازار هنر در شهرستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان های رشت و خمام و رضوانشهر بازار هنر به صورت هفتگی در یک روز مشخص و در یک مکان مشخص برگزار می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از راه اندازی بازار هنر در شهرستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان های رشت و خمام و رضوانشهر بازار هنر به صورت هفتگی در یک روز مشخص و در یک مکان مشخص برگزار می شود.

ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را دارای بیش از 27 هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی دانست و اظهار کرد: از 400 رشته صنایع دستی در کشور، 81 رشته با 12 گروه مرتبط سهم گیلان است که شامل رشتی دوزی و حصیربافی و میناکاری و چرم دوزی و سفال گری و.

می شود.

وی با اشاره به تنوع صنایع دستی در گیلان و وجود مواد اولیه در مناطق مختلف استان، افزود: روستای قاسم آباد به عنوان روستای جهانی چادرشب بافی انتخاب شده و با تولید 54 نوع محصول، چادرشب را کاربردی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از معرفی روستای قاسم آباد به عنوان دهکده گردشگری خبر داد و تصریح کرد: رشت نیز کاندیدای شهر جهانی صنایع دستی بوده و شاهد ورود ارزیابان به گیلان و رشت بودیم، زیرا رشت هفت رشته صنایع دستی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار هنر در شهرستان های گیلان راه اندازی می شود

بازار هنر در شهرستان های گیلان راه اندازی می شود